10 December 2006

Kayseri'de ticaret nasıl işler ?

Bu mağazada aradığınız her şeyi bulabilirsiniz , sevgi dahil

Kayseri’de bir giyim mağazasının camında gördüğüm yazı bu. Kayseri esnafı güleryüzlülüğü ve yumşak dilliliği yıllar önce keşfetmişti ama bunu birebir ilişkilerden daha geniş kitlelere duyurabileceği pazarlama dilini de keşfetmiş görünüyor. Artık kapısından giren müşteriye “ hoş geldiniz efendim “ demenin yeterli olmadığının, yeni bir dil ile farklı bir vizyon oluşturması gerektiğinin farkında.

Kayseri’de rekabet çok yoğundur. Dükkanların camlarında kocaman yazılarla yazılan “balık ekmek 1ytl “ gibi yazıları görebilirsiniz. Maliyetleri kısarak fiyatı aşağı indirme , rakibini vurarak daha fazla müşteri çekme yaklaşımının uzun vadede kar getirmediğini anlamış gibiler. Artık mağazalarında sevgi gibi değerlerle ön plana çıkmaya , farklılaşmaya çalışıyorlar.

Kayserili esnaf, Kayserili bir toptancıdan alışveriş yapmaz. O toptancının daha da büyüyerek piyasaya tamamen hakim olmasını , kontrol etmesini ve zamanla kendi müşterisi için de bir tehdit olmasını istemez. Alışverişini Konya , İstanbul gibi toptancılardan sağlar. O bölgedeki talebi, kendisinden önce değerlendirebilecek başka bir potansiyeli beslemek istemez. Bu ise bazı mesleklerin sektör haline gelememesine yol açmıştır. Oysa daha büyük bir oyuncu önünüzü tıkamaz aksine açar , böyle bir tüketim kültürünün oluşmasını destekler , tüketim bilinci ve canlılığı oluşturur , üste doğru seğment farklılıkları yaratır vs.

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

Muhteşem bir gözlem.....:)

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us