Pepsi ve gelecek nesil rüyası
Bir rüya gördüğünüzü düşünelim. En yakın arkadaşınız size herhangi bir konuda ihanet ediyor. Sabah kalktığınızda bunun gerçek olmadığını bilmenize rağmen o rüyadan etkilenir , kuşku duyar , “ acaba gerçek olabilir mi ” sorusunu sorarsınız. Bilinçaltının ufak bir yanılsamasıdır bu , beyin gördüğü , düşünebildiği , hayal edebildiği her şeyin gerçekliğini sorgular. Beyinde oluşan her görüntü bir gerçekliğe sahiptir.
Pepsi reklamlarının gelecek nesil dünyasını hiç gördünüz mü ? Hayır. O dünya eğlenceli , çılgın , gerçeklik ötesi bir dünyaydı… Ancak, bu dünya insanların beyninde bir görüntü oluşturdu, her şeyin mümkün olduğu , insanların çılgınca eğlendiği bir dünya… Sabah kalktıklarında , insanlar bunun bir reklam olmasını bilmelerine rağmen, böyle bir tablo beyinde bir gerçekliğe kavuşmuştu. Çok mantıksız gibi dursa da , insanlar ellerine bir pepsi şişesi aldıklarında “ acaba “ sorusunu sorabildiler , farklı bir dünyaya aitmiş gibi hissedebildiler , bir hayali sorgulayıp o hayali bir gerçekliğe oturtabildiler. İşte reklam budur…
İnsanlar bir yalana inanmazlar ama o yalan insanları arzuladıkları bir dünyaya taşıyorsa “ neden olmasın “ deyip , bu afyonu içerler…
Takip
Pepsi reklamlarının gelecek nesil dünyasını hiç gördünüz mü ? Hayır. O dünya eğlenceli , çılgın , gerçeklik ötesi bir dünyaydı… Ancak, bu dünya insanların beyninde bir görüntü oluşturdu, her şeyin mümkün olduğu , insanların çılgınca eğlendiği bir dünya… Sabah kalktıklarında , insanlar bunun bir reklam olmasını bilmelerine rağmen, böyle bir tablo beyinde bir gerçekliğe kavuşmuştu. Çok mantıksız gibi dursa da , insanlar ellerine bir pepsi şişesi aldıklarında “ acaba “ sorusunu sorabildiler , farklı bir dünyaya aitmiş gibi hissedebildiler , bir hayali sorgulayıp o hayali bir gerçekliğe oturtabildiler. İşte reklam budur…
İnsanlar bir yalana inanmazlar ama o yalan insanları arzuladıkları bir dünyaya taşıyorsa “ neden olmasın “ deyip , bu afyonu içerler…
No comments:
Post a Comment