30 December 2006

Süreci tanımlamak ve yönetebilmek

Tarih, bir savaşlar devriydi. Dünyayı savaşlar şekillendiriyordu , ulus devletler asıl oyunculardı. Yarın ise bir imaj ve reklam gibi öğelerin ön plana geçtiği , birey , kurum gibi oyuncuların şekillendirdiği bir dünya olacak. Yeryüzü haritasındaki sınırlar yerini sanal bir haritaya bırakacak , sanal dünyadaki yeriniz , konumunuz ve taraftarlarınız kadar güçlü olacaksınız. Bedensel açlık diye bir sorun yerini , bilgi açlığına bırakacak , bilgiden faydalanamayan, bu dünya içerisinde kendine yer bulamamış , donanımsız insanlar ile donanımlı insanlar arasında bir bilgi uçurumundan bahsedeceğiz. Devletler hukuki bir denetleyici olmanın ötesinde bir fonksiyon icra edemeyecek.

Reklam, ürünü doğru şekilde pazarlamaya çalışırken, insana ait yeni keşiflerde de bulundu. Psikologlar ve sosyologlar süreci tanımlayıp teşhis koyarken , reklam sektörü süreci tanımlayıp öngörülerde bulunuyor , süreci yönetmeye başlıyordu. Bu güne kadar güç varolanların toplam bir sayısı iken , reklam sektörü gücü yeniden tanımladı : potansiyel güç
Güç giderek ölçülemez , tanımlanamaz, temelinde arzular olan sınırsız bir potansiyel haline geldi. Yaratıcılık, burada bu potansiyeli hayata geçirebilecek en önemli öğe olarak belirdi.

Ortadoğudaki barış sürecini daha etkili bir biçimde yürütmek isteyen Colin Poweel, kendisine yardımcı olarak bir reklamcıyı seçmişti. Ne bir hukuk adamını , ne de bir siyasetçiyi…

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us