22 December 2006

Reklamda üçüncü tarafı konuşturabilmek

A firmasının uzaya kendi logosunu kazıdığını düşünelim. Bunun tüketiciye bir faydası olur mu ? Hayır. Ama efsane yaratır.

İnsanlara sorun. Sizce en iyi otomobil hangisidir? Mercedes. Daha önce hiç Mercedes kullandınız mı? Hayır. Bir kaza geçirdiniz de içinden sağ mı çıktınız da , bu kadar güveniyorsunuz ? Hayır .Peki niçin böyle düşünüyorsunuz ? Çünkü insanlar öyle söylüyor. İşte sır burada. Efsanevi bir yön bulmak , insanları konuşturabilmek , böyle bir şey yapabiliyorsa mutlaka ayrıntılarda da iyidir , güvenini verebilmek.

Cola nın içindeki maddeler gerçekten de bir sır mı ? Bundan gerçekten de emin değilim ama bu sırrın Cola markasına efsanevi bir yön kattığı kesin.

Honda ve diğer firmalar insani özellikler taşıyan ilk robotu yapmak için kıyasıya yarışıyorlar. Geçen yıl bu robot Türkiye’ye de getirilerek Başbakanla el sıkıştı. Bu robot tamamlandığında herkesin evine bir tane almayacağını Honda firması da biliyor elbette. Amaç efsane olabilmek , ilk olabilmek , biz bunu da yapabiliyoruz, diyerek arkadan gelen satılabilir ürünler için “ en iyi robotu yapabildiklerine göre, bu üründe de en iyi bu firmadır “ söylentisini oluşturmak. Üçüncü tarafı konuşturabilmek…

TwitterTakip

4 comments:

aynur said...

bu biraz da zaten marka olmuş büyük firmalar için geçerli, bence

hakan said...

efsane yaratarak , küçük çocukların , benim kahramanım tarzı bir sahiplenme de yaratılabiliyor ,

efsanevi markayla kendini özdeşleştirme

irfan said...

sanırım "sosyal kanıt ilkesi" burada geçerli
neyin doğru olduğunu başkalarının düşüncelerine ve davranışlarına bakarak değerlendirmiyormuyuz?

irfan said...

sanırım "sosyal kanıt ilkesi" burada geçerli
neyin doğru olduğunu başkalarının düşüncelerine ve davranışlarına bakarak değerlendirmiyormuyuz?

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us