08 December 2006

Sana yağ kuyruklarından bugüne, satış temelli organizasyonlardan pazarlamaya

Satış temelli organizasyonlarda kar satış hacmi ile sağlanır. Pazarlama temelli organizasyonlarda ise müşteri tatmini asıl karı getiren unsurdur. Ford’un Model T şeklindeki sadece siyah araba üreten , bu şekilde düşük maliyetle daha çok üretim yapan Fordist sistemi satış temelli bir organizasyondur.

Bugün için pazarlama biliminin satışın önüne geçmesinin en büyük nedeni pazarın daralmasıyla firmaların müşteri tatminine yönelmek zorunda kalması. Daha fazla müşteriye ulaşamamanın , pazarı genişletememenin bir sonucu ibreyi satıştan pazarlamaya doğru çevirmiştir.

Piyasada dolaştığınızda varolan krizden ve durgunluktan daha büyük bir umutsuzluğun var olduğuna şahit olabilirsiniz. Esnaf genellikle : artık samimi olduğumuz, yıllardır benden alışveriş yapan insanlar dahi alışveriş yapmıyor , hatır gönül ile dahi iş yapamıyoruz … türü şikayetleri dile getiriyor.
Aslında alışveriş yapılıyor ama artık insanlar daha rasyonel. Satış temelli bir oluşum olan esnaflık, artık bu ihtiyaca cevap veremiyor. Sana yağ kuyruklarının olduğu dönemlerde mayalanmış bir ticaret bilinci, yalnızca kapıdan giren müşteriye “iyi günler” demenin ötesine geçemiyor. Kapının ötesindeki müşteriyi cezp etmeyi , pazarlamayı öğrenemiyor.” Ekmeğinize elletmeyin “ reklamı , bu samimi bakkal yaklaşımındaki açığı yakalarken , Ecevit tarzı “ ben ekmeğimi dokunarak almak isterim “ meydan okuması işlemiyor.

TwitterTakip

2 comments:

Anonymous said...

MERHABA
HİZMET PAZARLAMASIYLA ILGILI BILIMSEL BIR MAKALE YOLLARSANIZ COK SEVINIRIM SIMDIDEN TESEKKURLER..

Hakan said...

yazılarınızı tek tek okumaya ve notlarımı almaya başladım.Dimağınıza sağlık.düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us