07 January 2011

Ali Saydam'ın yeni kitabı; Müşteri ve Eş nasıl kaybedilir... Ali Saydam'ın Algı Yönetimi Yaklaşımı, Terzi kendi söküğünü neden dikemez ?

Mutlu insanların hikayeleri vardır, mutsuz insanların tespitleri…

Hikayelerden almanız gereken dersleri genelde alamazsınız, çünkü anlatıcı hikayeye en güzel yerinden ya da istediği yerden anlatmaya başlar, bu da resmin bütünü değildir. Anlatıcı yaratmak istediği mizanseni oluşturmak için istediği yerden başlar ve bitirir. Aklınızda kalan bir kurgudur, bunun gerçeklerle ilintili kısmı anlatıcının insafına kalmıştır. (Hikayeler küçüklüğümüzden beri bizi uyutmaya yarıyor )

Ali Saydam ‘ın yeni kitabı ; müşteri ve eş nasıl kaybedilir, ismini taşıyor. Bildiğim kadarıyla Ali Saydam şu an 3. Eşiyle evli… bu kitapta önemli tespitler bulabileceğinizi düşünüyorum. Mutlaka okuyun…

Pazarlamacı kitabını nasıl pazarlar ?

Pazarlama bir ürünü satma becerisi ise ; pazarlama üzerine kitap yazan bir kişi bu kitabını nasıl pazarlar, nasıl farklılaşır ?

Pazarlamacılardan birçok taktikler duyduk ama terzi kendi söküğünü genellikle dikemiyor.

Edebiyatçılardan genellikle duygusal bir dünyada yol almalarını , pazarlama ve satış konularına ilgisiz olmasını beklersiniz ama Orhan Pamuk da edebiyatçı kimliği olmasına rağmen, kitabını pazarlama konusunda pazarlamacılardan daha iyi bir performans sergilemişti.

Orhan Pamuk edebiyat ve romanının kahramanı ile siyaseti, ermeni olaylarını, güncel olayları nasıl birleştirdi, tüketiciyi tahrik edebildi ve ses getirebildi ; çoğu pazarlamacının izlemesi gereken bir performans ve taktikler içeriyor.

Bundan önce kişisel gelişim kitabı çıkaran bir kişi ; kitap iade garantisi vermişti, bir diğeri iddialı bir çıkışla Dünyanın en akıllı insanı olduğu iddiasında bulunmuştu.( İddia ne kadar kuvvetliyse o kadar inandırıcı olur ama sınır aşıldığında ciddiye alınmazsınız.)

Ali Saydam kitabının gelirini bir hayır kurumuna bağışlıyor, tv’lerde boy gösteriyor ama yeterli mi ?

Bir pazarlamacı ve algı yönetimi üstadı daha fazla farklılaşamaz mı ?

Örneğin ; mesela ses getirmek, farklılaşmak, ağızdan ağza pazarlama ise ;

Katılımın büyük olduğu, ünlü isimlerin yer aldığı bir düğünde kitabının küçük, özlü sözlerinin yer aldığı bir baskısı yapılır, nikah şekeri yerine bu kitap dağıtılır, damata ve geline birer adet verilir, kitap “ eş nasıl kaybedilir “ başlığını taşıdığı için Ali Saydam birkaç kelam eder, birkaç dikkat çekici , güncel konulara dokunan söz söylenir ve medyaya sunulur. Alın size konuşulacak , ağızdan ağza yayılacak bir örnek uygulama…

Artık klasik modeller işlemiyor, tüketicinin dikkatini çekmiyor. Tüketici kalitenizi dikkatini çekebildiğiniz ölçüde değerlendiriyor ve bilinçaltında şöyle düşünüyor ; pazarlaması kötü ise ürünü de kötüdür , diğer her şeyi de özensizdir…

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

blogunuz çok güzel.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us