08 January 2011

Darty ' in Bakkal hesabı... AVM seçimi, Marketlerin AVM algısına etkisi...

Büyük marketler AVM ‘lere girerken genellikle kira ödemiyorlar ya da cüzi bir miktar ödüyorlar. Hatta, Harvey Nichols gibi üzerine para alanları dahi var. AVM’lerin böyle bir yolu seçme nedeni , bu marketlerin tüketici trafiğini arttırmaları.

Hangi marketin hangi AVM’yi seçtiği diğer mağazaların orayı seçmesinin de bir nedeni olabiliyor. Ayrıca, bu marketler AVM seçerken bazı kriterleri göz önüne aldıkları için hangi market, hangi AVM ‘de ise o AVM' ye yönelik bir kimlik algılaması oluşuyor. Media Markt olan bir AVM prestij, tüketici tercihi yönünden ön sıralarda yer alan bir AVM sayılabilir.

Darty Ankara iline 2 yıl önce giriş yaptı. Ancak bu girişi yaparken Maltepedeki bölgesel dahi sayılamayacak bir AVM yi tercih etti. Şu an ise bu AVM iş yapmadığı için kapatılıyor ve Darty buradan çıkıyor. AVM sosyete pazarına dönüştürülüyor.

Darty’nin burayı seçmesinin hiçbir stratejik , konumlandırma gibi bir amacı olamaz. Tamamen basit bir bakkal mantığıyla tek tercih etme nedeni ; ucuz olması ya da kira vermiyor olmasıdır.

Bu iki yıl süresince gördüğüm kadarıyla yeterli iş yapmadı ve şimdi de kapanıyor, peki ya bunun maliyeti ?

Nerede olduğunuz, ne olduğunuzun basit bir göstergesidir.

Ucuz hesap yaptığınızda bu hemen hissedilecektir. Darty artık Ankara bölge tüketicileri için mağaza açan-kapatan , istikrarı ve çizgisi olmayan bir markettir. Best buy, media markt karşısında hiçbir şansı yoktur.

Yeni giriş yaptığınız bir pazarda özellikle bu tür bir hata akılda kalıcıdır.

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

Doğru söylüyorsunuz aniden kapattılar ve 10 a yakın kişiyi işsiz bıraktılar yazıklar olsun böyle yönetime

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us