Tüketiciyle göz teması kurmak...her firmanın anlamlı bir bakışı olmalı
Trafikte durmaması gereken bir yerde bir araç duruyor, arka sırada araç trafiği oluşuyor. Araçtan birkaç kişi iniyor, geride oluşan trafiğe bakarak inişlerini hızlandırıyorlar. Dikkat ediyorum, bu duran aracın bir sıra arkasındaki araç dışındaki geride bekleyen tüm araçlar kornaya basıyor. Neden diğer araçlar hepsi birden kornaya basarken bir arkadaki araç kornaya basmıyor. Çünkü bir gerideki araç sürücüsüyle bu araçtan inenler göz göze geliyor…göz teması bu kadar önemlidir, haklı bir tepkiyi susturacak kadar…
Tüketicinizle göz göze gelin. Temas kurun.
Şu bir gerçek ki insanlar artık ihtiyacı olduğu için alışveriş yapmıyor. Çoğu satın aldığı şeyi almasa da yaşamını normal bir biçimde devam ettirebilir. Alışverişin diğer anlamı sosyal hayata katılmak, iletişim içerisine girmek, belki de göz teması sağlamak…
Alışveriş artık insanları rahatlatan bir unsur. Alışveriş insanların ruhsal bir rahatlama için uğradıkları sosyal bir mağbet…
Mağbetlerin kendine has rahatlatıcı kokusunu, mistik ruhunu, huzur veren ortamını yaratmak zorundasınız. Bunun bir kısmını zihinde oluştururken, bir kısmını da mekanda oluşturuyorsunuz.
Mekanda size özgü , ayrıştırıcı öğeler olmalı. Bence satıcıların bile ortak bir bakışı olmalı… birçok mağazaya gittiğinizde bu bakış farklılığını hissedebilirsiniz ;
Mcdonald’s çalışanlarının bakışı ; senin için zamanım yok, siparişini ver ve masana otur, duygusal olma…
Marks & spencer bakışı ; isterseniz size yardımcı olabilirim
Media markt ; biraz profosyonellik ve konuya hakimiyet, teknik bakış…
Best buy ; gergin olma , eğleniyoruz…
Ve bakışı olmayan birçok firma…
No comments:
Post a Comment