Leman Dergisi, Leman Cafe olur mu ?
Leman dergisi herkesin hafızasında yeri olan bir mizah dergisi. Dergi mizah öğeleri taşımasına rağmen ideolojik ve politik bir duruşu da var. Bu duruş ; ticareti sömürü olarak gören, işçiyi sömürülen olarak gören eski Sovyet Rusya döneminin kalıplaşmış ve modası geçmiş düşüncelerini içeriyor. Çok fazla derinliği olmayan hitap ettiği genç kitlenin asi duygularını kışkırtmaya yönelik slogan kelimelerden ibaret.
Eski solcuların medya patronu olması gibi ekonomiye ve ticarete belirli bir duruşu olan Leman Dergisi açtığı cafelerle dikkat çekiyor.
Aslında geleneksel medyanın var olan haliyle , sadece reklamlarla yaşama şansı yok. Ancak, çoğu ekonomi ve pazarlama dergisi dahi bunu göremez ve aynı çizgide devam ederken, Leman gibi bir derginin bunu görmesi ve ticarete atılması oldukça tuhaf.
Final dergisinin dershane açması gibi, dergiler de mutlaka yan alanlara sıçrayarak ayakta kalabilirler. Ekonomi dergileri seminerler düzenlemeli , akademiler kurmalı, bu şekilde okuyucusuyla ilişkilerini derinleştirmeli. Aksi halde tüketicisi okuyucu düzeyinde kalacak , bu da finans olarak ayakta kalmalarını neredeyse imkansız kılacaktır.
Leman dergisinin cafeleri son derece başarılı. Bu cafeler sadece finans anlamında getiri sağlamanın yanında ; markaya yeni eklemeler yaparak daha canlı durmasını, tüketicisiyle ilişkisini derinleştirmesini, yaşam alanı oluşturup paylaşarak markayla bağlarının kopması yerine daha da sağlamlaştırmasını sağlayacaktır.
Ekonomist dergisi fiyatını 3 tl ye kadar düşürdü, daha az sattıkça sanırım 2 tl ye kadar inecek, diğer ekonomi dergileri gibi satmak için kitap hediye etmeye başlayacak. İş adamlarına yönelik, ufak bir toplantı ve sunum odasının da olduğu, ekonomi ile dergi ve gazetelerin yer aldığı, içerisinde konferansların da verilebildiği bir yaşam alanını bu ekonomi ve pazarlama dergileri neden dizayn edemez? Bunun nedeni sanırım ; çoğunun doğan grup bünyesinden çıkması , bu kadar çok derginin beraberinde hantallığı getirmesi ve oluşan iş yükünün bu tür yaratıcı , esnek organizasyonlara fırsat vermemesi.
Birçok derginin fiyat düşürüp kitap hediye ederek satış yapmasına karşı Leman dergisinin bu pazarlama ve finans kaynağını keşfetmesine şaşırıyor ve tebrik ediyoruz.
No comments:
Post a Comment