15 January 2011

TTNET yalın adsl uygulaması, bir pazarlama stratejisi örneği...

Elinizde ttnet gibi bir hizmet olduğunu düşünelim. Tüketicinin bu hizmetten faydalanmak için sabit telefon hattına sahip olması gerekiyor. Bu ise müşteride pahalı aldığı algısı oluşturabilir.

1- Müşteri şart koşulmasından hoşlanmaz.
2- Eğer bir hizmetten faydalanmak için ekstra bir hizmet gereklilik olarak sunuluyorsa tüketici birincisini ekstra bir maliyet olarak görür , olduğundan daha pahalıymış gibi algılanır, kazık yediğini düşünür, alttan alta biriken bir tepki oluşur bu da rakip için fırsat yaratır

AncaK, Türk Telekom şu anda sabit hattı iptal ederek, yalın adsl uygulamasını avantajlı da kılamaz. Çünkü , milyonlarca abonesi şu an bu şekilde bu hizmetten faydalanıyor, sabit hattan belirli bir gelir elde ediyor.

O zaman ne yapar ; sabit hattı olmayanlar için yalın adsl adlı bir uygulama çıkartır , bu sayede sabit hatta bağlanma zorunluluğu hissetmeyen yeni kullanıcı daha kolay abone haline gelir, sabit hat engeli kalkmış olur. Yalın adsl için de ekstra bir ücret belirlenerek fiyat sabit hattan bağlananlarla aynı seviyeye getirilir ki, mevcut müşteriler de bir kargaşa ve vazgeçiş oluşmasın.

Pazarlama açısından başarılı mı ?

Geride kalan potansiyeli değerlendirme, sabit hat engelini ortadan kaldırma, mevcut müşterileri ürkütmeme açısından oldukça başarılı bir strateji.

Eldeki güç ve potansiyel müşteri denklemi burada doğru kurgulanmış, iyi bir strateji geliştirilmiş.

Bugün için maximum kar nedir, sorusu sorulmuş ve ortaya bu strateji çıkmış.

Müşteri sadakati nasıl arttırılır, tüketiciyle uzun vadeli bir ilişki nasıl kurulur sorusu sorulsaydı ortaya farklı bir çözüm çıkabilirdi tabi

Güçlü firmaların müşteriye karşı agresif ve kendi açılarından çözüm üretmelerinin gideceği yeri şu örneğe benzetebiliriz… Osmanlı imparatorluğu zayıflamaya başladığı ilk anlarda ne oldu ? azınlıklar hemen isyan etti ve birer birer ayrıldı. Demek ki bizim tarih kitaplarında bahsettiğimiz eşitlik algısı bu kitlede oluşmamış, bizim göremediğimiz bir öfke birikmiş... bu stratejinin sonucu da şudur ; rakipler güçleninceye, bir noktada zayıflama görülünceye kadar ivme devam eder, sonraki yaprak dökümü ise hızlı olur.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us