Marlboro kovboyu sigaranın yasak olduğu bu mekandan, güneşin battığı bir vakit, kızıl güneşin gölgesinde, atıyla uzaklaşır mı ? Marlboro ve Pazarlama sızıntısı...
Marlboro sigarasını düşünün. Tüm reklam ve tüketim yasaklarıyla etrafı çevrilmiş durumda. Tüketiciye dokunabileceği, kendisini anlatabileceği hiçbir platform yok. Ancak, buna rağmen pazarlama sızması yapıyorlar , boş durmuyorlar.
Böyle bir ürünün pazarlamacısı olduğunuzu düşünelim , tüketici üzerinde etki yaratmak için ne yapardınız, ürünlerinizin üzerinde ceset resimleri dolu, bütün sağlık problemleri ürününüzün üzerine atılıyor ve kendinizi anlatamıyorsunuz.
Son kanunla tek kaleleri olan marketlerde teşhir yasağı da geldi ve artık hiçbirşey yapamazlar.
Acaba ?
Marlboro ve diğer firmalar bu sınırlamalara karşı tüketiciye ulaşmak için bazıl tüneller kazıyorlar. Bunlardan birisini inceleyelim.
Marlboro ve diğer firmalar çalışanlarına çok iyi imkanlar sunar, giyimlerine özen gösterir, müdürleri çok basit işler yapmalarına rağmen çok iyi ücretler alır. Normalde 1 müdürüne verdiği maaş ile 4 tane müdür çalıştırabilir ama bunu yapmıyor. Neden ? özendirici bir unsur yaratıyor. Marlboro çalışanlarının durumlarının çok iyi olması, eleman seçerken uyguladıkları kriterler şehir efsanesi şeklinde, ağızdan ağza pazarlama ile yayılıyor. Çalışanlarına gösterdikleri özen, verdikleri imkan marlboro üzerinde bir imaj yaratıyor. İnsana değer veren, çalışanlarını destekleyen sosyal, şevkatli, sevecen bir imaj oluşuyor. Bu mesajlar sosyal ortamlarda paylaşıldığı için inandırıcılığı daha yüksek oluyor ve tüm kaleleri zaptedilmiş marlboro , pazarlama sızıntısını buradan yapıyor.
No comments:
Post a Comment