10 January 2011

İnsan acıdan kaçmaya , müşteri riskten kaçmaya meyillidir...Müşteri psikolojisinin derinlikleri...

İnsan psikolojisinin derinliklerini incelediğimizde insanın dünyaya bir risk algısıyla baktığını görüyoruz. İnsanoğlu acıdan kaçma yönünde birincil derecede reflekslere sahip.

Bu refleks günlük yaşamdaki her olayda davranışlarını etkiliyor.

Alışveriş yaparken, mağazanızdan içeriye girdiğinde ürününüze , size, markanıza çeşitli risk refleksleriyle bakıyor.

Fiyat riski, ürün riski, kalite riski… kendisi de farkında olmasa dahi bu noktalarda en ufak bir tereddüt duyduğunda kaçma eğilimi gösteriyor.

Marka , reklam gibi bütün faaliyetlerimizin temeli aslında buraya dayanıyor ; insanların risk algısını kapatmaya çalışıyoruz, fiyatımızın riskli olmadığını söylemeye çalışıyoruz, kalitemizin riskli olmadığını söylüyoruz ve bunun için çeşitli yollar kullanıyoruz.

Müşteriyi , yabancı birisinin yanına yaklaştığında korkan bir çocuk gibi düşünebiliriz. Çocuğun korkmasını önlemek için nasıl birey çocuğun güvenini kazanmaya çalışırsa aynı tavrı biz de müşterimize geliştiriyoruz. Çocuğun korktuğu yabancı nasıl ki eğlenceli olmaya çalışıyorsa, nasıl ki sevimli gözükmeye çalışıyorsa biz de aynısını yapıyoruz.

Öyleyse , karşımızda nasıl bir psikoloji olduğunu bilelim; risk algılaması yüksek, riskten kaçınan, riskten korkan ve kaçma eğilimi gösteren bir psikoloji…

Böyle bir psikolojinin korkularını nasıl giderebilirsiniz ?

Eğlenceli olun… uzun cümleler ve anlatım sorusu olan bir kişinin sorularını tatmin eder ama karşımızda cevap arayan birisi yok, güven arayan birisi var. Güven arayan bir kişi ile iletişim kurmanın en hızlı yolu eğlenceli olmaktır. Çocuğun korkusunu gidermeye çalışan yabancının hareketlerini düşünün…

İddialı olun… siz emin olmazsanız karşıdaki hiç emin olmaz. Konuşurken düşünen, o an söylediklerini planlayan insanların hazırlıksız ve yetersiz olduklarını düşünürüz. Pazarlama, satış, geri iade gibi her bir süreciniz planlı , iddialı ve önceden kurgulanmış olmalı. Düşünen insanlara karşı temkinliyizdir, hazır ve basit bir cevap , iyi düşünülmüş mantıklı bir cevaptan daha iyi etki bırakır.

Cephaneleriniz cephanelikte dursun… her firmanın pazarlama , satış argümanları vardır , bunları gizlemeyi bilin. Müşterinin üzerine yürüdüğünüzde, barış masasında silah bulundurduğunuzda bu tehdit olarak algılanır. Mağazanızı, markanızı bu anlamda iyi giydirin, tehdit olarak algılanabilecek satış ve pazarlama argümanlarınızı gizleyin. Müşteri kendisini müşteri gibi hissettiğinde kaçar.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us