19 January 2011

Pazarlama açısından hatalı bir doğum örneği; Susurluk tost ve ayran evleri...

Susurluk tost ve ayranını bilmeyeniniz yoktur. Bu iki ürünü standart ürün haline dönüştüren bir firma, açtığı cafe zincirlerle dikkatinizi çekmiştir.

Acaba başarılı olabilir mi ?

Başarılı olması için bir çok neden mevcut. Ürünün geleneksel , türk tüketicisinin damak zevkine hitap eden bir ürün olması işlerini kolaylaştıracaktır. Hatta simit sarayı ve çiğ köfteciler kadar dahi yaygınlaşabilir.

Ancak, dikkatimizi çeken nokta bu cafeler büyük AVM ‘lerde açılıyor. İşte, bence burada yanlış yapıyorlar…

AVM ‘lerde bu cafeleri açmak sizin asıl hedef kitle ile buluşmanızı önleyecektir. AVM ‘ lerde o kadar restaurant ve çeşit ile rekabet etmeniz mümkün değildir. Tostu, bu tür restaurantlarla rekabet eder bir konuma sokmaktansa, tüketicinin aparatif atıştırabileceği, kalabalık cadde ve sokaklar tercih edilmeliydi. Zira, tost diğer yemeklerden farklı olarak aparatif atıştırılan , açlığı önleyici bir gıda. Bu ürünü bu şekilde AVM ‘lere sokmak çok mantıklı değil.

ürününüzün bulunurluğunu hesap ederken , ürün ile müşteri ihtiyacının kesiştiği yeri iyi saptamanız gerekir. bir tüketici nerede ve ne zaman bu ürüne ihtiyaç duyar sorusu , doğru sorulmalıdır. tüketicinin bir tost'a ihtiyaç duyacağı yer ve zaman, öğle yemeği saatinde restauranlarla dolu bir AVM değildir.

Ayrıca ürünleri incelediğinizde fiyatlarının çok pahalı olduğunu görüyorsunuz. Örneğin susurluk ayranı 5 tl… bu tür aparatif ürünler simit , hamburger gibi ürünlerle eşdeğer düzeyde fiyatlandırılmalı. Bu fiyat ve konumlandırmayla , bu cafe zinciri yöneticileri hangi müşteri kitlesini , nasıl bir tüketim tarzını hedefliyorlar anlamak mümkün değil.

Rahatlıkla şunu söyleyebiliriz ki ; bu cafeler yer seçimi ve fiyat konusunda son derece hatalılar, bu şekilde bu cafeler iş yapmayacaktır.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us